Terug

Succeseigenschappen van een goede consultant

In hoeverre weet jij of je handelingen en activiteiten leiden tot tevredenheid van jouw klanten? In  hoeverre heb jij de juiste attitude als consultant en ambassadeur? Klantgerichtheid is geen exclusieve vaardigheid van commerciëlen. De beste verkopers van een organisatie zijn immers de medewerkers. In hoeverre kan jij als medewerker jouw steentje bijdragen? Hoe kan je je klantvriendelijkheid nog verbeteren?  En die klant?  Die is ook je interne klant!

Hoe en waarom bewandel ik best de 'weg van het minste risico?'  Zijn er potentiële onbewuste aspecten in mijn houding of gedrag die een goede relatie met onze klant belemmeren?

Welke is mijn grondhouding?  Ben ik me daarvan bewust?  Welke indruk laat ik écht na?

Wat weet ik écht over wat mijn klant wil?  Heb ik alle elementen om de juiste beslissingen te nemen of denk ik dat alleen maar?  Hoe kan ik het 100% zeker weten?

Tijdens deze training gaan we dieper in op de diverse aspecten van klantgerichtheid. We focussen hierbij niet alleen die bewuste processen, maar ook op de grondhouding, de attitude en de manier waarop we onze betrokkenheid met onze klant kleur geven.  Op een interactieve manier ontdek je de juiste attitude met betrekking tot klantgerichtheid. We oefenen onderstaande situaties in met een acteur.


Het resultaat

Na deze tweedaagse training weet je wat jouw organisatie en jouw klanten verstaan onder klantgerichtheid. Je denkt en bent klantgericht en leert hoe je je nog kunt verbeteren. Je ontvangt tips en tricks die je de volgende dag al kunt toepassen in je dagelijkse praktijk.


Het programma

✓       Wie is jouw klant? Extern en intern?

✓       Wees je bewust van het onbewust gedrag.

✓       De weg van het minste risico: conformeren zonder te conformeren.

✓       Wat apprecieer je zelf als klant? Wat irriteert je als klant?

✓       Wat zijn je sterke punten en toegevoegde waarde? Kennen je klanten die?

✓       Oefening naamkaartje: wie ben je, wat doe je, wat zijn je sterke punten en wat is jouw toegevoegde waarde voor jouw klanten?

✓       Wat is een klantgerichte houding ? Do's-and-don'ts volgens jouw bedrijfswaarden

✓       Mag een klant alles vragen of kan je 'neen' zeggen?

✓       Hoe weerleg ik een onredelijke vraag?

✓       Assertieve houding als positieve houding

✓       Omgaan met een klacht, bezwaren en kritiek van een klant

✓       Professionele normen, waarden en vormen van respect binnen klantgerichtheid

✓       Elk contact als moment van klantenbinding, ook lastige of moeilijke gesprekken

✓       Communiceren op de golflengte van de klant

✓       Heb je de klant écht begrepen? LSD, luisteren, samenvatten en doorvragen bij de klant

✓       De beleefdheidsregels binnen klantgerichtheid

✓       Individueel actieplan: morgen aan de slag ...

Meer weten over de opleiding?

Momenteel is er nog geen datum voor deze opleiding gepland, wenst u meer te weten neem dan contact met ons op.

 

Meer opleidingen over: 

Meer boeken over: